2 Haziran 2014 Pazartesi


Diyor ki; oyalanırken yaptığınız iş, büyük olasılıkla hayatınızın geri kalanında yapmanız gereken iştir.

Bu yabancılar nereden buluyor bu delici lafları, Türkçe'ye çevirmeye bile mecal bırakmıyor insanda. Öyle işte.


Geçen hafta yıllık iznimi kullandım, azıcık gezdim. Bir Ortadoğu ülkesindeydim. Geleli kaç gün oluyor hala ordaymışım gibi kendi kendime yaşadıklarımı anlatıp gülümsüyorum.


Bu arada Wanoja diye bir web comic çevirisine başlamıştım. Endonezyalı bir abimiz çizmiş. Konusu ise, bir efsaneye gore 12. ayın 12. günü Saat 12'de kafasına darbe yiyerek bayılanın ruhu bölünüyor, tesadüf liseli bir genç bu duruma maruz kalıyor. Yalnız ruhunun yarısı çok güzel bir kız oluyor. Bu kız da tutuyor çocuğun okuluna geliyor, ama kafa tamamen çocuk, bu ikisinin beraber karşılaştıkları komik durumları anlatılıyor. Boku wa Mari no Naka mangası okuyanlara tanıdık gelecektir konu. Fakat burada espriler Türk mizah anlayışına yakın olduğu için ilgimi çekmişti. Hatta ilk bölümü hemen çevirip Batoto'ya yükleyip öyle çıkmıştım izne. 8. Bölüme kadar kafama çok uyan bir komedi anlayışı olan bir Comic iken, bir geldim 9. Bölüm çıkmış. Okuyayım dedim, dedim bu ney. Ney düdük zurna. Arkadaş böyle mi saçmalanır cağnım hikaye. Ecnebi arkadaşlar bile Batoto'da "potansiyel hikayeyi iç etti" diye yorum yapmış, hemen like'ledim sektirmedim. Aynı rahmetli Orhan Veli'nin dediği gibi, yazık oldu Süleyman Efendiye.


Çevirmeyi devam ettirmeyi düşünüyorum yine de, belki ileride toparlar Fevzi Zülfikar abi. (Evet adı bu) O vakit 2 bölüm birden buraya koyarım. Yok illa bakıcam derseniz Batoto'da büyük harfle Oyalanan Manga diye aratırsanız çevrilenlerden görünüyor.


Gece gece çenem açıldı. Şunu da söylemek istiyorum. NŞA'da Ohitorisama Monogatari'yi bitirmeden başka seriye atlamayacaktım ama canım sıkıldı. Aynı seriyle ıncık cıncık uğraşmak hafiften bıkkınlık veriyormuş. Şu anda One Piece ve Gintama gibi aktif serilerin son bölümleriyle manga çevirisine başlayan ve her projeye atlayan ortaokullu ve liseli kardeşlerden özür diliyorum, zamanında bu maymun iştahınızla çok alay ederdim içimden. Sizden en aşağı 10 yaş yaşlıyım lakin hiç bir farkım yokmuş. En azından çok aksiyonlu entrikalı seriler değil, avunuyorum.


Sırada kafamda çevrilecekler listesinde Iketani Rikako isimli olağanüstü çizimlerinin hastası olduğum mangakanın Bitou Lolipop'u ile, okuduğum hiç bir hikayesinden sıkılmadığım Ikemi Ryou'nun Cousin'ı var. Bitou Lolipop ile ortaokul kapısında çıtır avlıcaz, Cousin ile fazla kilolarımızdan kurtulup düşman çatlatıcaz. Buraya yazıyorum ki motivasyon olsun, başkası çevirmeden ben çevirmeye başlayayım da kapmasınlar. Ya kadın milleti işte, hayatımız rekabet halinde geçiyor.


Esen kalın, en kısa zamanda sözlerimi tutarak güncel vermek dileğiyle.


ps: Bu koca yazıyı telefonda yazdım, autocorrectin saçmaladığı yerler olabilir affola. Sonra düzelecek.

Yorum yazın

Yayınlara abone olun | Yorumlara abone olun

Oyalanan ne yav?

Bendeniz efendim. Dikkat dağınıklığı göbek adım, oyalanmak hayatımın bir parçası. İşte bu oyalanmalarım neticesinde başlayıp yarım bıraktıklarımın güncesini tutmak istedim.
Hoş geldiniz :)

ps: Yukardaki abla Honey&Clover'dan Hagu olur, çok severim zatını.

(bunu yazarken bile canım sıkıldı gideyim bir çay alayım)

Ne idüğüm burada belli.

Fotoğrafım
Hayat tarzım blögümün adı Çok severim anime mangayı

Feysbuk sayfamız

İzleyiciler

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Copyright © her türlü oyalanan - Black Rock Shooter - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan