7 Haziran 2014 Cumartesi





Komşunun wireless'ından bildiriyorum. Malumunuz, manga çeviricileri olarak emeği geçenlerin tanıtımını en başta yaparız, ben de bu yazımda emeği en çok geçen komşumun varlığını anmak istedim. Sank yu sayın komşum. Sebebim olmasa inan internetini kullanmazdım, sorry. En kısa zamanda helva yapmayı öğrenip size de getircem söz. 


Bir önceki postu okuduysanız Wanoja lafı tanıdık gelmiştir. Endonezyalı Fevzi Zülfikar Abimizin çizip nette yayınladığı, komedi ve okul hayatı ağırlıklı bir çizgi dizi. 


Şimdi olayımız şu: Galih Gunawan diye kara kuru bir gencimiz var. Batıl inanışlar üzerine bir kitap okurken, Wanoja efsanesine rastlıyor ve okumaya başlıyor. "12. ayın 12. günü saat onbuçukta yanmış mumum, tam 35 yıl oldu ihtiyar bir çocuktu güzel ruhum.."


Değil tabi. Mangada burayı çevirirken hep bu şarkı geldi de aklıma, dayanamadım pardon.


Şimdi bu efsaneye göre, 12. ayın 12. gününde saat tam 12'de kişi bir şekilde bilincini yitirirse, ruhu bölünüp bir yarısı başkasına gidiyor ve bir kadına dönüşüyor. Bu kadının ruhu eski kişinin ruhu olduğu için sadece vücut değiştirmiş bir ikinci kişi oluyor. Bu kadına Wanoja deniyor. Anlaşıldı mı? I-ıh? Okuyunca anlarsınız.


Şimdi bu Galih denen gerizekalı bu efsanenin anlatıldığı kitabı, yolda yürürken okuyor. Bu Endonezya denen Uzakdoğu memleketi bizim buralardan pek farklı olmasa gerek, Galih tam bu satırları okuduğu sırada kafasına bir işçinin tuttuğu boruyu yiyor ve bilincini kaybediyor. Bence müstehak. Yolda yürürken kitap okunur mu la. Yersin kafaya böyle boruyu.


İşin ilginç tarafı bu olay tam kitapta anlatıldığı gibi 12. ayın 12. günü saat tam 12'ye denk geliyor ve Galih bayılıp bilincini kaybettiği sırada ruhu bölünüyor ve bu kaybolan yarım ruh, Ratna diye güzel bir kız oluyor. Görünüş kız, ancak akıl fikir tamamen Galih.


Tesadüfe bakın bu kız, tam o sırada Galih'in okuluna nakil oluyor ve sınıfına dahil oluyor. Tam bu noktada olaylar başlıyor. Kadınlığın inceliklerinden bihaber Galih pardon Ratna, genç liseli bir kız olmaya alışabilecek mi? Yaşadığı tuhaflıklarla beraber sınıftakilerle arasında neler geçecek?


Şunu da söyleyeyim, Japon mangalarından, manhwalardan falan oldukça farklı bir çizgi şeys bu. Okuyunca farkedeceksiniz, ben kültürlerinin farkına yordum. Çizer abinin memleketi olan Endonezya, halkının %90'ı Müslüman bir ülke. Hem çizer abinin adının Fevzi Zülfikar olmasından anlamışsınızdır zaten. Endonezyalıların Hicaz bölgesini çokça ziyaret etmelerinden başka pek şey bilmiyorum haklarında. Bir de ülkenin Japonya'nın güneyinde olup, meşhur Sumatra kahvesinin anavatanı olduğunu biliyorum evet. İşin özü ben biraz bizim mizah anlayışımıza yakın buldum bu seriyi. Bu yüzden aralarda Türkçe argo kelimeler kullanmaktan çekinmedim. Japon serilerde pek doğru bulmuyorum Türkçe argo kullanımı kullanılmasını çünkü feci sırıtabiliyor (okuduklarımdan Beelzebub'ı bunun dışında tutuyorum, oraya çok yakışıyordu) , lakin buraya yakıştığı kanaatindeyim.


Şimdi bu kadar övdükten sonra bir mevzu daha var söylemem gereken, Fevzi Abi 9. Bölümde seri gidişatını mahvetmiş tabiri caizse. Sonucunda hayal kırıklığına uğrayacağımız bir seri de olabilir, baştan uyarayım. Yine de gittiği yere kadar çevireceğim.


Beğenmeniz dileğiyle. Okuyanların fikirlerini paylaşmalarını rica ediyorum. :)


Wanoja 1


İndirmek için tıklayın.

Online okumak için tıklayın.

Wanoja 2


İndirmek için tıklayın.

Online okumak için tıklayın.

Wanoja 3


İndirmek için tıklayın.

Online okumak için tıklayın.




{ 1 yorum ... okuyun veya yeni yorum yazın. }

  1. ilk önce ilk 3 bölüm için çok çok teşekkürler ellerin dert görmesin konu ve çizimlerini beğendim bakalım ne olacak gittiği yere kadar seninleyiz artık :D

    YanıtlaSil

Oyalanan ne yav?

Bendeniz efendim. Dikkat dağınıklığı göbek adım, oyalanmak hayatımın bir parçası. İşte bu oyalanmalarım neticesinde başlayıp yarım bıraktıklarımın güncesini tutmak istedim.
Hoş geldiniz :)

ps: Yukardaki abla Honey&Clover'dan Hagu olur, çok severim zatını.

(bunu yazarken bile canım sıkıldı gideyim bir çay alayım)

Ne idüğüm burada belli.

Fotoğrafım
Hayat tarzım blögümün adı Çok severim anime mangayı

Feysbuk sayfamız

İzleyiciler

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Copyright © her türlü oyalanan - Black Rock Shooter - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan